Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på dotsandstribes.dk og dotsandstribes.com til levering i Danmark.

Hjemmesiderne dotsandstribes.dk og dotsandstribes.com drives af Dots & Stribes ApS, Møllehaven 9, 4040 Jyllinge, info@dotsandstribes.dk. CVR-nr.: 37189391

Køb på hjemmesiderne indgås på dansk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere.

Betaling 

Priserne på hjemmesiden er angivet inklusiv moms.

Vi modtager betaling med Visa, og MasterCard, og vi opkræver ingen gebyrer. Pengene bliver først trukket på dit betalingskort, når vi sender varerne til dig. Vi kan ikke trække et højere beløb end det, du har godkendt ved bestillingen. Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug, da dine kortoplysninger bliver krypteret. Det betyder, at vi ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Det er også muligt at betale via MobilePay. Når du betaler via MobilePay, åbner der et nyt vindue, og det er alene dig, der kan se oplysningerne.

Fragt og levering

Fragten koster 39 kr. ved levering til GLS pakkeshop og 59kr. ved privat levering med GLS. Hvis du køber for 499 kr. eller mere, er der fri fragt til din valgte GLS pakkeshop. 

Vi afsender din ordre hurtigst mulig, gerne inden for 24 timer på alle hverdage efter bestilling på hjemmesiden. Bestiller du om fredagen, løber de 24 timer indtil mandag. Vi afleverer vores pakker til GLS på alle hverdage. 

Hvis pakken er beskadiget ved modtagelsen, er det vigtigt, at du straks pointerer dette overfor fragtfirmaet samt tager billeder af den beskadigede vare i emballagen og af selve emballagen. Vi skal også bede dig om at kontakte os og sende billederne til os, så vi kan hjælpe med at finde en hurtig løsning.

Forudbestillinger

Vi har åbnet op for forudbestillinger af nogle af produkterne på hjemmesiden. Hvis du vælger at forudbestille produkter, vil vi som udgangspunkt afvente, at vi har alle varer på lager og afsende din ordre samlet.

Ønsker du delvis levering, er du velkommen til at kontakte os på info@dotsandstribes.dk, så finder vi sammen en løsning.

Køb af møbler (bestillingsvarer):

Møbler købt på webshoppen er bestillingsvarer. Det betyder, at vi først bestiller møblet hos leverandøren, når vi har modtaget din ordre. Normal leveringstid vil være mellem 3-8 hverdage.

Så snart vi har modtaget din ordre, kontakter vi leverandøren og bestiller møblet og modtager en forventet leveringsdato. Herefter kontakter vi dig og informere. Hvis du ønsker en bestemt leveringsdato, må du endelig skrive det til os (fx i en kommentar til din ordre), så skal vi forsøge at opfylde dette ønske i samarbejde med leverandøren. Hvis der er længere leveringstid end 8 hverdage, eller møblet er udsolgt hos leverandøren, kontakter vi dig og aftaler nærmere.

Møbler leveres fragtfrit til din adresse ved fortovskanten.

Hvis du samtidigt bestiller lagervarer fra webshoppen (dvs. ikke møbler), sender vi dem til dig via GLS. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på info@dotsandstribes.dk.

Levering af møbler fra House Doctor og Bloomingville:

Møbler sendes fragtfrit direkte fra House Doctor til dig via fragtfirmaet Dachser. Når Dachser har afhentet møblet hos House Doctor, sender de en sms til dig, hvor du kan vælge et leveringstidspunkt, der passer dig. Møbler fra Bloomingville sendes til dig via fragtfirmaet Schenker, og vi modtager en forventet modtagelsesdato fra Bloomingville, og kontakter dig så snart, vi har modtaget den.

Levering til udlandet

Såfremt du ønsker levering til et andet land end Danmark, skal vi bede dig kontakte os på info@dotsandstribes.dk. Så undersøger vi, hvor hurtigt vi kan levere varer til dig, og hvad fragten vil koste.

Udsolgte varer og prisfejl

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. 

Prisfejl:

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.”

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du fik varen i din fysiske besiddelse.  Det er fx den dag, hvor varen er overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller i skuret efter aftale med dig, den dag den er afleveret på din arbejdsplads, eller du har hentet den i pakkeshoppen.

Har du meddelt os, at en anden person (dog ikke transportøren) skal modtage varen på dine vegne, løber fristen fra denne person modtager varen.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen, fra du modtager den sidste vare. 

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standard fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du kan også sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder købet til Dots & Stribes ApS, Møllehaven 9, 4040 Jyllinge, info@dotsandstribes.dk. Når vi har modtaget din besked, kvitterer vi hurtigst muligt pr. mail for modtagelsen af din fortrydelse. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen på 14 dage er udløbet.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Returomkostninger

Du kan vælge at returnere din ordre på 2 måder:
  1. Vi betaler returfragten, og du får en rabatkode på købesummens fulde beløb. Rabatkoden skal bruges på webshoppen inden for 1 år fra udstedelsesdatoen, og vi sender GLS returfragtlabel til dig på mail, som du kan sætte på kassen. 
  2. Du betaler selv returfragten, og du får købesummen retur. Du kan købe en returfragtseddel med GLS via vores returportal: https://return.shipmondo.com/dotsandstribes
Så snart vi har modtaget pakken retur, sender vi rabatkode eller tilbagefører købesummen til dig.

Varer kan fx returneres med GLS eller Post Danmark.

Fortrydelsesret ved køb af møbler fra House Doctor og Bloomingville:

Hvis du ønsker at fortryde dit køb af et møbel fra House Doctor eller Bloomingville, skal du betale for afhentning af møblet via et fragtfirma - fx Dachser eller Schenker, som leverede møblet til dig. Prisen på tilbagesendelsen vil afhænge af størrelsen på pakken.

Ved brug af fortrydelsesret er det vigtigt, at møblet er i samme stand som ved modtagelsen. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at møblet returneres i original emballage. Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvilket betyder, at du ikke vil få den fulde købesum returneret.

Kontakt os på info@dotsandstribes.dk, så vi kan aftale nærmere om returneringen af møblet. Læs mere om hvordan du anvender fortrydelsesretten nedenfor.

Følger af fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger for fremsendelsen af varen til dig. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er returneret.

Vi gennemfører tilbagebetaling af købesummen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved bestillingen, medmindre du udtrykkeligt ønsker noget andet. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og din hæftelse for varens forringelse

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Vi sender hurtigst muligt en bekræftelse på modtagelse af varen, og tilbagefører købesummen til dig.

Du er velkommen til at skrive til info@dotsandstribes.dk, hvis du har spørgsmål i forbindelse med brugen af din fortrydelsesret.

Reklamation

Hvis du har købt en vare, og der er en materiale – eller fabrikationsfejl på varen, finder købeloven anvendelse. Du har ret til at reklamere over fejl på varen i 24 måneder fra leveringstidspunktet.

Hvis der er fejl på varen, skal vi bede dig om at gøre følgende:

Skriv en e-mail til  info@dotsandstribes.dk  eller send et brev til Dots & Stribes ApS, Møllehaven 9, 4040 Jyllinge. Oplys dit ordrenr. eller fakturanr. og beskriv fejlen så detaljeret som muligt. Medsend meget gerne billeder af fejlen.

Når vi har modtaget din e-mail eller dit brev, vil vi hurtigst muligt kontakte dig med et forslag til en løsning på sagen.

Bemærk at Dots & Stribes ApS er ansvarlig for fabrikationsfejl og materialefejl. Fejl, der opstår som følge af forkert brug af varen, er vi ikke ansvarlige for.

Hvis vi beder dig om at sende varen retur, skal du sende den til Dots & Stribes ApS, Møllehaven 9, 4040 Jyllinge. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger, hvis vi er ansvarlige for fejlen. Gem kvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Klageadgang til Forbrugerklagenævnet

Kan vi ikke blive enige om en løsning på din reklamation, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Registrering af persondata og cookies

Dots & Stribes anvender cookies for at kunne trække statistik om brugernes færden på hjemmesiden og for at kunne forbedre hjemmesiden for dig og andre. Du kan til enhver tid slette disse cookies fra din computer.

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

For at kunne handle på dotsandstribes.dk og dotsandstribes.com skal du som minimum oplyse: navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Læs mere om vores privatlivspolitik her

Lovvalg og værneting

Køb af varer på dotsandstribes.dk og dotsandstribes.com er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de danske domstole.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 27. juni 2022.